Yii منابع یادگیری

[right] [font="Tahoma"][rtl]

یکی از مزایای فریم ورک Yii داشتن منابع آموزشی متنوع و سودمند است که نقش موثری در پیشرفت این پروژه داشته اند. در این قسمت برای افرادی که شروع به یادگیری این فریم ورک نموده اند منابع مفید آموزشی را به اختصار توضیح می دهم :

1-The Definitive Guide to Yii

راهنمای اصلی برای فریم ورک . در این بخش آموزش اصلی فریم ورک قرار گرفته است که به تفضیل بخش های مختلف مورد نیاز توسعه دهندگان را توضیح داده است. هر چند تمامی نکات در این آموزش نیامده است ولی دانستن مطالب آن به عنوان یک دانش پایه برای هر توسعه دهنده Yii ضروری است. این آموزش تحت نسخه های مختلف کلاس بندی شده است و ویژگی های هر نسخه نسبت به نسخه های قبلی مشخص شده اند.

2-آموزش های آقای لری اولمن

آقای اولمن چندین سال است که در زمینه آموزش های برنامه نویسی شناخته شده اند . آموزشی برای Yii توسط آقای اولمن نوشته شده است که برای کاربران بسیار مبتدی تا سطح متوسط مفید است.

این آموزشها هر چند عمیق به مسایل وارد نشده است ولی بسیار کاربردی و برای شروع مفید هستند.

3- آموزش ساخت وبلاگ

یک مثال آموزشی بسیار مناسب برای وارد شدن به مباحث اصلی فریم ورک مثال وبلاگ است. این برنامه داخل پوشه دمو های فریم ورک نیز وجود دارد همچنین یک آموزش بسیار جامع برای آن نوشته شده است که برای افراد متوسط مناسب تر است. در طی این آموزش کار با جداول بانک اطلاعاتی، رابطه ها و ویجت ها به خوبی پوشش داده شده است. این مثال یک نمایش تقریبا کامل از توانایی های فریم ورک Yii است و پیاده سازی آن برای همه توسعه دهندگان به عنوان یک آموزش مفید توصیه می شود.

4- کتاب آموزشیAgile Web Application Development with Yii1.1 and PHP5

این کتاب اولین کتاب ارایه شده برای آموزش فریم ورک است که نقدی را که قبلا در مورد این کتاب نوشته بودم عینا می آورم

"اگر به سایت رسمی Yii مراجعه کرده باشید در قسمت Tutorials یک کتاب به عنوان مرجع اصلی برای آموزش ییی به چشم می خوره که کتاب Agile Web Application Development with Yii 1.1 and PHP5 نوشته Jeffrey Winesett هستش. البته کتاب برای فروش هست و توی آمازون با قیمت $33.61 به فروش می رسه. . کل کتاب توی 13 فصل آماده شده و روی یک مثال اصلی به نام TrackStar تکیه داره. کتاب بیشتر برای افراد مبتدی نوشته شده و بعضی از مطالب رو به نظر من زیاده از حد توضیح داده ولی بعضی از مطالب مهم هم از قلم افتاده. ویژگی های نسخه 1.1.6 در این کتاب نیست (مثل AR و Migration و …) - به طور خلاصه به نظر من این کتاب برای تازه کارها کتاب خوبیه ولی به عنوان یک مرجع کامل کارایی نداره. در ضمن کل کتاب 353 صفحه است."

5- کتاب yii-1-1-application-development-cookbook

این کتاب دومین کتاب آموزش فریم ورک است که به تازگی منتشر شده است . این کتاب سرفصل های فریم ورک را با دقت بیشتری پوشش داده است و یک کتاب مرجع خوب به شمار می رود.

6- تالارهای گفتگو (فروم ها)

تالارهای گفتگو یکی از بهترین قسمتهای پرسش و پاسخ به اشکالات برنامه نویسان است.

[/rtl]

[/font][/right]

yii-1-1-application-development-cookbook-announced

salam,dadash in manaa ro az koja mishe gir avord???

[right] [font="Tahoma"]

سلام

کتاب کوک بوک رو که تازه چند روزیه معرفی شده و من هنوز تهیه نکردم فقط یک معرفی از کتاب رو خوندم که اینجا هستش.

یه نکته جالب اینکه توی همین لینک می تونی ثبت نام کنی و 6 فصل اول کتاب رو رایگان بهت می ده.

کتاب اولی هم توی آمازون هست می تونید خریداری کنید.

[/font] [/right]

salam.mamnoun az rahnamaietoun,

age gharar boud az amazoon begirim k iran inghadr pish raft nemikard.

fek konam ta 1 mah dige line downloadsh gir miad,man avalio download kardam,ketabe ghashangie am moteeasefane hanouz gii model ha ro vasam generate nemikone.

bazam mamnounam asasi.

[font="Tahoma"]هنوز مشکل جی حل نشده؟ مشخصات کامل سیستمت رو [/font][font="Tahoma"]توی یک پست اختصاصی[/font][font="Tahoma"] بگو تا ببینیم مشکل از چیه

[/font]

[right]این کتابهایی که معرفی کردید را از جایی می شه دانلود کرد؟[/right]

متاسفانه این کتابها به صورت رایگان ارائه نشده و شما می تونید اونها رو از سایت آمازون خرید کنید.

تبلیغ یا آپلود فایل این کتابها به صورت رایگان در این فروم ممنوعه