Ultrakezdők Kérdései

sziasztok!

ezt a topicot arra hozom létre hogy az ultrakezdők is tudjanak valahol kérdezni. természetesen mivel én is ultrakezdő vagyok a yii-oop-mvc területén, kéretik nem kinevetni a kérdéseimért, és köszönöm a türelmet.

szóval ultrakezdő vagyok, de nem reménytelen, remélem. rendeltem könyveket, amiből tanulok. próbálom megérteni az oop-t. igazából az elvekkel nagyjából már tisztában vagyok (na lehet hogy ez a probléma, hogy csak nagyjából), de valahogy mindig eljutok egy olyan pontra a könyvekben (is) amit nem értek (vagy valami más megvilágítás hiányzik, ami számomra is érthetővé tenné a dolgot, vagy valami agyi funkcióm nem teljes).

a lényeg hogy párhuzamosan olvasok php5 könyvet és yii-t, merthát persze elsősorban a yii az ami engem érdekel, csak gondoltam azért kínai mert nem értem az oop-t. hát most már kicsit kezdem kapizsgálni az oop-t, a yii azonban továbbra is kínai… :confused: így inkább elhatároztam magam hogy kérdezek, akármilyen égő is.

szóval az első kérdésem: van egy adatbázis táblám, és hozzá gii-vel generáltam egy alap CRUD-ot. az insert és update formnál szeretnék egy ellenőrzést hogy a bevitt adatok (ill. adatkombinációk) léteznek-e már esetleg az adatbázisban.

találtam ilyet hogy:

  • beforeSave()

  • onBeforeSave

és találtam ilyet hogy:

  • exists()

elvileg ez a kettő elég lehet a dolog megoldására.

elsődlegesen kérdésem az, hogy ezeket a metódusokat egyáltalán hova a rákba és hogyan kell betenni hogy valami történjen is, hibaüzeneteken kívül. a modellbe, vagy a kontrollerbe? és hogyan? ígérem ha segítséget kapok, és megértem, még egyszer már nem kell majd elmagyarázni nekem, de persze jönnek majd a következő kérdések. valahogy úgy érzem hogy igazából elég kicsi választ el attól hogy megértsem a dolog logikáját, és lehet hogy egy kis kavics is egy lavinát tudna elindítani a megvilágosodási folyamatomban.

előre is köszi.