Nog Vlamingen / Nederlanders hier?

Hier nog een Nederlander,

Ik wil Yii gaan gebruiken om een spel te maken. Ik ben een amateur op gebied van php en mysql, maar Yii is een enorme aanwinst voor me. Databases ontwerpen en maken kan ik, Yii maakt vervolgens de core code, en ik pas het zootje aan (dat kan ik dan weer wel). Echt ideaal. Is trouwens voor het eerst dat ik een site in php van scratch af ga maken, en voor het eerst dat ik een framework gebruik.

Dag allemaal :)

… en nog een Vlaming! :)

Nog een extra Vlaming in de rangen! :D

Ik ben sinds enkele weken begonnen met het aanleren van Yii in ons keuzevak "Multimedia". Aangezien mijn kennis van php tot voordien onbestaand was is het nu nog zeer veel zoeken voor mij, zowel in php als het yii framework. Ik ben een grote voorstander van ASP.NET MVC 3 omwille van de simpele structuur dewelke ik bij yii eerst wat miste. Nadat ik dit weekend een goede 19 uur had besteed aan uitzoeken en programmeren snap ik het framework voor een zeer groot deel en begin ik het steeds aangenamer te vinden om ermee te werken.

Ik ben persoonlijk van mening dat het soms interessanter kan zijn om je eerst bezig te houden met “raw php” zodat een beetje een goed gevoel krijgt voor de taal op zichzelf. Daarna kun je er dan een framework bijnemen. Het is in mijn ogen interessanter dat je veel dingen eens geprobeerd hebt zonder framework en weet wat erachter zit. Ik ben natuurlijk wel van de oude stempel op dat gebied, geen flauw idee wat “de jeugd” tegenwoordig doet :)

Tellen Brusselaars ook?

Bij deze…

Nog een Vlaming hier, uit het Leuvense.

Yii is heerlijk om mee te werken. Voor de applicatie waar ik aan werk gebruikte ik eerst enkele weken Drupal, maar die leercurve was iets te hoog voor de “rapid prototyping” waar ik en m’n team naar zochten voor onze start-up. Snel maar overgeschakeld naar meer custom coding met dit framework en vertrouwde concepten als MVC en OOP dus. Tevreden van de beslissing tot nu toe :)

Een andere vlaming hier die dan wel in de omgeving van Parijs woont.

@Blizz: Volgens mij doet het niet echt toe via welke weg je het framework leert - curiositeit is het belangrijkste. Ik heb de verschillende aanpakken al gebruikt en alles werkt. Direct met het framework starten laat je toe vanuit een werkende opzet steeds een werkend geheel te hebben en laat je toe de omgeving te ontdekken "by example". Wie volledig bottom-up werkt, moet eigenlijk al het eindresultaat in zicht hebben wat voor een beginner niet gemakkellijk is.

Bij deze nog een Vlaming.

Ik ben Yii beginnen gebruiken bij een vraag voor een website te ontwikkelen voor mijn vereniging. Ik had al enige kennis van PHP en andere talen, ook in MVC structuren. Maar dit framework is gewoon fantastisch. Uitgebreid en toch heel snel. Dit is een blijver voor mijn projecten.

Nog een Nederlander hier.

Ben sinds enkele weken geleden ook begonnen met Yii. Ben webdeveloper en ken php goed.

Zet mij ook maar in het rijtje. Bjorn hier, net een paar weken met Yii begonnen en ik ben er best wel enthousiast over! Al veel jaar PHP ervaring en ook complexe applicaties gemaakt. Ik kan eigenlijk elke denkbare applicatie maken, ik wist wat van OOP en gebruikte was classes en template engines, maar het was echt tijd om de volgende stap te maken. Yii leek me een mooi framework om in te stappen en OOP en MVC op een juiste manier te gebruiken. Ik voel me weer een echte Newbie! De eerste tijd zat ik nog met de handen in het haar, maar nu gaat het steeds sneller en ben ik helemaal vol lof over dit mooie framework en wil ik nog veel meer tijd steken in deze manier van programmeren.

Het valt me op de de NL afdeling hier op het forum niet echt actief is. Zelf schrijf en lees ik ook het liefst in het engels (met up en downs ;) ) maar het is ook wel leuk om in je eigen taal te kunnen schrijven.

Nog een Nederlander hier :) Ben ook bezig met het uitbreiden van mijn kennis over OOP en kwam toevallig op de website van het Yii framework.

Welkom!

Als je tips wilt om Yii te leren, ik heb een wiki artikel:

http://www.yiiframework.com/wiki/268/how-to-learn-yii

Of als je OOP specifieke vragen hebt, laat maar weten! :)

Dat is een leuk artikel met goede tips, bedankt!