Nog Vlamingen / Nederlanders hier?

Net begonnen met YII en ziet er fraai uit. Ga zeker in overweging nemen om YII te gebruiken voor mijn volgende project.

Hey,

Ik ontwikkel al jaren met PHP/mySQL nu ook al enige tijd met jQuery

Ik wou met zend beginnen, maar schoof het steeds terug opzij omdat het niet echt lukte

Met Yii lukte alles van de eerste keer :)

Dus vanaf nu gaan we hiermee aan de slag.

+1

Voor mijn eigen zaak wil ik een mini-erp systeem ontwikkelen, denkend aan relaties, producten, voorraad, inkoop, verkoop, medewerkers, koppeling met Magento, etc. Op het moment gebruik ik pen/papier/excel/word/Magento backend en daar wil ik graag een hoger technologisch niveau in. Daar trek ik de komende 6 maanden voor uit. Natuurlijk gaan Magento+OpenERP mooi samen, maar OpenERP kon ik na een maand testen toch niet sluitend krijgen op mijn eigen eisen.

Ik heb een aantal jaar ervaring in procedureel PHP. Hoewel ik op die manier waarschijnlijk (dankzij mijn library) al klaar was geweest, wil ik toch gebruik maken van een professionele framework, waar ik niet hoef te denken aan allerlei tijdrovende her-uitvindingen.

Mijn Yii OTAP omgevingen zijn opgetuigd, basic Yii installatie gereed, de relationele database (InnoDB) is bijna afgerond en dan gaan we echt aan het werk.

Aan iedereen succes!

Voor zover je het nu benoemd is Yii prima geschikt hiervoor. Succes ;)

Yii wordt nu ook gebruikt in Delft als motor achter ons nieuwe CMS.

Vlaming aanwezig!

Eerste framework, vroeger gewoon php/mysql. Eerste tutorial gevolgd om simpelweg zelf applicatie op te zetten. Nu aan het uitzoeken hoe ik een form kan opbouwen met dropdown boxes die waarden bevatten uit de DB.

Succes iedereen!

Hier nog een Vlaming!

Tijdje geleden Yii ontdekt. Vroeger enkel (procedureel) php gebruikt, maar met de overstap naar oop was ik al snel overtuigd dat dit het framework was dat me hier enorm gaat bij helpen.

Binnenkort meer als ik het wat onder de knie begin te krijgen…

Nog een nederlander hier.

Ik heb hiervoor CakePHP gebruikt. Yii is een stuk fijner. Vooral de autocomplete in Netbeans.

Hallo allemaal,

Hier een enthousiaste Hollander met Yii aan de slag.

Ziet er veelbelovend uit! Loop nu nog stuk op het opslaan van Many_many relaties in database, maar ben ervan overtuigd dat ook dat zijn weg wel zal vinden.

Groet,

Sander

Ben nu een maandje bezig met Yii en het bevalt me zeer goed!!!

Opnieuw een Vlaming!

Met een collega heb ik verschillende frameworks overlopen, en Yii sprak ons het meeste aan.

Nog een vlaming, al langer bezig met Yii, maar nu ook (semi)actief op het forum :)

Hier een Nederlander! Ik begin al aardig erin te komen. :)

Ik heb de Rights extensie ook vertaald naar het Nederlands. (Zie de thread van die extensie.)

Hier ook een NL’er (Amsterdam). Ons bedrijf gaat Yii gebruiken als basis van het te herbouwen platform. We gaan alles in de cloud (AWS) draaien… Erg mooi framework met een mooie leercurve. PM me voor meer info!

Gr. W

Ben geen fulltime php-dev maar na lang vergelijken denk ik dat Yii er erg god uitkomt.

Allen zit ik als newbie met dit framework behoorlijk vast als het aankomt op een degelijke uitleg ivm many-to-many relaties.

Discussie enz genoeg te vinden, maar is er iemand die bv degelijk kan uitleggen hoe je die bv doet met bv:

Medewerker -> MedewerkerTalen <- Talen

Ik wens bij de form van de medewerker een multi-select dropdown van de talen te geven die de geselecteerde items update in de MedewerkerTalen model bij het update van de medewerker.

Iemand?

Nog een vlaming bijgekomen.

Net begonnen met Yii te leren. Een aantal jaren met Kohana gewerkt. Maar blijkbaar zijn hier te weinig gebruikers van. Bovendien niet backwards compatible.

Erg onder de indruk van de code die voor jou gegenereerd wordt.

Hoi allemaal,

Ben nu 3 dagen aan het programmeren met Yii en ik ben verslaafd!

Momenteel ben ik bezig met een open-source (test) project als lesstof voor studenten.

Meer over dit project volgt hopelijk snel.

Zelf ben ik een aantal jaar geleden begonnen met Drupal, daar een tijdje in wezen rondneuzen, maar nu verder naar wat meer verrijking.

Ondanks "de stijle leercurve" wat opzich wel meevalt met alle documentatie en forum berichten online, verwacht ik Yii dus als een mooie introductie voor mijn studenten in de wereld van MVC.

Zie jullie op het forum!

België hier :)

Al bijna 3 jaar bezig met Yii en vind het nog altijd een van de beste frameworks die ik tegen gekomen ben :)

Antilliaan uit Groningen hier ,

Ik ben een newbie developer en na 3 dagen bezig met Yii ben ik nu volledig genezen van Django ..

groetjes